2010/06/20

Knasigt uppvaknande

God morgon!
Snacka om knäppaste uppvaknandet alltså. Först låg jag och tänkte någon sekund, kommer inte ens ihåg om vad men det var något som gjordemig orolig (kan också ha varit en dröm). Sen mitt i allt ringer mobilen och dte är ett nummer från Stockholm.
"Jaha" tänker jag och svarar halvt sovande.

Samtalet:
KVINNA: "Hej Izabell!
Jag ringer från *någonting* och jag undrar om du går första ring, andra ring
eller om du har tagit studenten?"

JAG: "Jag har tagit studenten."

KVINNA: "Okej, då undrar jag om du har något jobb eller om du söker?

JAG: "Jag har jobb."

KVINNA: "Okej, men om du är intresserad av att jobba hos oss så kan du gå in
på våran hemsida studentkonsulterna.se."

JAG: "Ja men så bra!"

KVINNA: "Ha en bra sommar Izabell."

Tydligen hade dem ringt till Chille också och frågat efter Per Nilsson (hans mellannamn är Per). Korkskallen fattade inte att dem trodde han hette det och sa att dem hade kommit fel. Suck.

2 kommentarer:

Marielle sa...

Det är såna här anekdoter du måste blogga mer om! guttgutt

Bella sa...

Sv Marri: Haha, det händer inte så ofta ;)