2010/06/12

Studenten 2010 i text- dagen

Ja, jag tänkte berätta om igår!
Det blev en riktigt tidig morgon för att hinna fixa allt med hår och smink och så. Det tog typ en timme innan jag fick på lösögonfransarna ;) Klockan åtta kom Maya och och Chille och hämtade mig så åkte vi till skolan där Maya släppte av oss. Mötte upp resten av klassen och sprättade första alkoholhaltiga drycken tillsammans.

Sen gick alla studenter till matsalen där dem hade dukat upp med långbord och frukost och så fick lärarna servera sina respektive programs studenter. Efter frukosten gick vi gemensamt upp till vårat metodrum där vi fick våra betyg, ett brev till oss själva som vi skrev i ettan och en ros. Det pratades och sas hej då, skrevs i mössor och jag kikade på mina betyg. Fick en underbar överraskning då jag fick MVG i sjukvård, det trodde jag aldrig!!!!!!!!!

Vi häckade ett tag och det dracks och alla var glada. Sen gick alla elever till Björknäsvallen där det var stipendieutdelning, som OP inte ingick i. Det var svinaktigt varmt (underbart) och jag har fått värsta märkena från klänningen ;p Detta drog ut på tiden men vi i klassen gick lite tidigare och så samlades alla studenter i Björksalen (aulan) och blev utsläppta klass för klass i bokstavsordning. Vi skulle ju alltså vara långt bak, men helt plötsligt springer samhälls och teknik ut. HALLÅ!!!! O är ju lite före s och t.

Hur som helst så hade några i klassen kommit på att vi skulle gå ut helt tysta, ställa oss på en rad och så skulle två stycken säga: "Vi vet allt om...." Och då skulle resten stämma in med "huvud, axlar, knän och tår". Mötte upp mamma, pappa, P, Malin, Marielle, faster Åsa, faster Inga-Lill och Jim så jag fick massa grejer av dem och sen av Chilles föräldrar också.

Sen var det då att åka med flaket några varv runt stan och skrika arslet av oss! Fick champange på varje liten kroppsdel som var möjlig! höll till slut på att pissa på mig och det krisade fan innan jag hann komma hem alltså.

To be continued....

Inga kommentarer: