2010/06/06

Studentbal 2010- skrivdelen

Ja, igår cyklade jag som sagt iväg till frissan klockan tio, och det är väl så hela baljippot startade. Mamma hämtade mig med bilen så att jag inte skulle förstöra frillan, tur det för vädret var inte på topp alltså. Visst tittade solen fram ibland men vindarna var av is, emellan åt haglade det, sen spöregnade det så lite nerväs var man. Hur jag lyckades bli stressad och sen i sista stund vet jag inte, kan ha någonting att göra med mammas sjukliga fotande.

Insåg då jag med ett öga sminkat skulle ta på mig klänningen att trots mina månader av slimning så gled klänningens fattigdragkedja ner så fort jag andades. Paniken var ett faktum men den fixades med en säkerhetsnål ;)
Till råga på att så visade sig att H&M:s lösäögonfransar inte var lika lätta att sätta på som i julas (som jag igår insåg att jag satte helt fel) så dem slets av, men optimisten i mig tror att dem ska gå att återanvända ;p

Klockan tre kom en -56 års Rover och hämtade oss. Den hade inga bälten, blinkersen var en pinne som sköt ut då man tryckte på en knapp (som en reflex på sparkar). Han som körde var i alla fall jättesnäll och trevligt, stort tack till honom!

Då vi kom fram till mötesplatsen, Kvarnängarna, så mötte vi upp Chilles mamma, Maya, PG, Kevin och barnens mormor. Dem hade med sig champange och jordgubbar som smakade himleskt i den isande kylan, dog lite av köld. Mamma tvingade mig som tur är att ta med min guldiga sjal, fast jag försökte ha av den på så många bilder som möjligt. Sen kom mamma själv med en till sjal så jag hade två. Som sagt, det var jävligt kallt. Pappa kom från Luleå och gick med mamma och P och strosade och folkfesten var total! Det var trevligt mingel men innan det var dags att dra till hotell Bodensia så gjorde min urinblåsa så jävla ont att jag höll på att dö. Jag menar allvar, trodde den skulle sprängas. En olycka var nära. Slängde mig på toan direkt inna på hotellet.

Då jag kollade bordsplacerringarna så visade sig att jag och Chille skulle sitta med Måne och Calle samt Lotta och David (plus två till) och dem gick vi ju nian med! Sjukt kul ju :D Skrattade emellan dem långa pauserna mellan måltidern och hade allmänt trevligt. Efter fin middag så flängde vi runt ett tag.

Efter maten, alla talen och valsen (som jag inte deltog i) så började folk skingras och snacka om krogen. Tyckte att det var fett ondöigt att åka hem och byta om, åka till krogen och betala in mig för att sen åka hem tidigt på grund av jobb idag, så jag och den aspackade Chille tog en taxi hem och jag såg lite Sunes jul med Malin.

Det var alltså min studentbal. Sammanfattat supertrevligt och stort tack till dem två tjejer som fixade allting :)

Inga kommentarer: