2010/09/20

Min lilla kommentar av valet

Fortsatt blå regering. Inte många kommentarer.

Det jag är fruktansvärt oroad, förbannad och besviken på hur Sverige demokraterna kunde komma in i riksdagen. Missnöjet visar sig i att befolkningen i dem förorter som är problemdrabbade röstar på SD. Detta tills trots att alla partier vet att det är ett problem hur situationen ser ut och arbetar på att lösa den på ett humanare sätt än att neka folk i behov av en fristad tillåtelse att bo i Sverige. Jag tänker inte säga mycket mer än att det största problemet i mina ögon är att så många ser "vi och dem" och delar in Sverige istället för att bilda en gemenskap.

4 kommentarer:

Marielle sa...

att folk inte ens klarar av att tänka att ALLA äger Jorden. X|

Bienvenida golosina. sa...

Sv Marri: Sant.. Och om man ska prata om folk som ställer till problem i Sverige skulle jag gärna se att inte bara invandrare blir utvisade, utvisa puckade svenskar också då!

Marielle sa...

Ska vi bilda utvisapuckontillnågonöken-partiet? :D

Bienvenida golosina. sa...

Sv Marri: I'm in!