2010/09/11

Recension- Shutter island

Jag och Chille hyrde Shutter island som jag har velat se länge och den levde absolut upp till förväntningarna.
Det handlar om Teddy, komisarie på vad jag uppfattar är 50-talet. Han och hans nya kollega åker till en ö med mentalt sjuka våldsbrottslingar. En av de kvinnliga fångarna (eller som dem säger: patienterna) har rymt och det är Teddys och hans kollega Chucks uppgift att hitta henne. Men Teddy har mer än ett motiv på ön. Han vill nämligen hitta den pyroman vars handlingar ledde till hans hustrus död. Dessutom har han hört rykten om ön och vill reda ut mystieriet om vad som egentligen sker där.

Jag tycker filmen var jättebra, helt klart. Jag hade ganska höga förväntningar och blev inte missnöjd. Filmen är både väldigt spännande och stundvis lite småläskig. Jag är ju själv väldigt förtjust då man får tänka lite själv och lista ut hur mysteriet ska sluta så det här var helt en film i min smak. Bör ses av alla som gillar spänning ^^

Inga kommentarer: