2010/09/12

Recension- New moon

Lite efter alla andra så har jag nu sett del två i Twilight-serien, New moon.

Det handlar om kärleksparet Bella och Edward som är huvudpersonerna och bor i den lilla byn Fork. Edward är en vampyr och Bella vill ingenting hellre än att han ska göra henne till vampyr. Nu måste Edward lämna Fork och sårar Bella fruktansvärt djupt och leder till att hon börjar må väldigt dåligt. Den enda som kan få henne att tänka på annat är hennes bästa vän Jakob som hon trivs alldeles utmärkt med. Men Jakob har liksom Edward en hemlighet. På grund av en gen så är Jakob en av få varulvar som skyddar människor från vampyrer utan goda avsikter. Jakob visar klart och tydligt att han är intresserad av Bella och hon måste göra ett val.

Jag var inte en av dem som grinade av lycka åt första filmen. Den var okej men jag var inte speciellt imponerad. Den har filmen var faktiskt snäppet bättre än ettan och ryktet säger att böckerna är sjukt bra, men det kan jag inte intyga då jag inte har läst dem. Om man gillar den första filmen så tycker man säkerligen att den här är bra, annars bör du nog undvika det.

Inga kommentarer: