2010/05/24

Hur man väljer bild till studentplakatet

För någon vecka sedan så bad min mamma att få låna mitt fotoalbum så att hon kunde välja ut en bild till mitt studentplakat. Jag gav henne fria händer, litade på hennes omdömme. I går då jag gick in i hennes och P:s sovrum för att hämta mitt tunnare överkast så såg jag en bild på en skänk där och drog snabbt slutsatsen att det var studentbilden. Grejen är att jag HATAR den bilden. Det är mamma som har älskat den från första stund men jag ser ut som en efterbliven fyraåring från jehovas vittnen.

Jag tycker personligen inte att man ska vara äldre än mellan ett och tre år, om man nu inte faktiskt är en heting. Jag förklarade mitt missnöje för mamma och hon sa att hon ska väl leta en ny. Nu är hon nervös för att jag inte ska gilla den hon väljer och frågar. Jag säger att jag ger henne fria händer så länge hon inte tar den hemska bilden hon först valde. P är förbannad över att mamma ens frågar mig ;)

Svik nu inte mitt förtroende mor, bilden ska sen ramas in!

Inga kommentarer: