2010/07/28

Recension Inception

Jag, som det nyblivna biolejonet jag har blivit, var och tittade på Inception med min kära mor igår. Filmen handlar om Dom som arbetar med att ta sig in i folks drömmar för att få det han vill ha. Han är på flykt efter ett misslyckat uppdrag och då han blir lovad att kunna återvända till sina barn så går han med på att genomföra ett sista uppdrag tillsammans med utvalda kollegor: att plantera ett minne hos någon med lyckat resultat. Detta är en fruktansvärt svår uppgift men det går.


Jag tycker att filmen var sjukt jäkla bra kan jag ju säga. Trots att den, som recensionerna lovat, är relativt svår att förstå (vad är dröm, vad är verklighet?) så lyckades jag med det ganska bra enligt mig själv. Mamma fattade noll och slumrade någonstans i mitten av ren uppgivenhet men jag satt på nålar precis hela filmen. Jag tyckte att den var superspännande fast jag skulle kanske vilja klara upp vissa detaljer.

SE DEN!!



Inga kommentarer: