2010/08/29

Igång

Har faktiskt gjort lite vettiga saker sen sist, tro det eller ej. Satt och skrev på min berättelse, det går framåt, men efter lunch drabbades jag av akut tristess och ett sötbehov infann sig. Ville baka klasskaka men det fanns inte alla ingredienser så jag tänkte att jag skulle göra scones. Hade bara en deciliter vanligt mjöl så jag fick spä ut resten med grahamsmjöl. Jag tänkte att det kan ju inte göra jättemycket, för det är ju ändå bröd liksom. Tyvärr vart mina annars mumsiga scones lätt torra och gjorde mig msått spyfärdig. Lämnade fyra som Chille och hans pappa får dela på när dem kommer hem ;)

Åt mina scones med en kopp te till och skrev lite mer på sagan innan jag kom på en tävling som jag ville vara med i men totalt glömt bort! det är att man ska skicka in bilder till Bodens kommuns Miljöalmanacka och förhoppningsvis så vinner man och får sina 13 bilder publicerade där (12+ en framsida). Nu har jag skrapat ihop några bra bilder som jag hade på Chilles dator men inte nog. Måste ha mitt USB men det har jag såklart lämnat hemma så jag får fixa det i morgon då jag kommer hem. Dina bidrag ska vara inne 1 september och jag kommer knappast honna eftersom att man måstge bränna ut dem å skiva eller diskett åt fettona på kommunen.

Förhoppningsvis så hinner jag.

Inga kommentarer: