2010/10/23

Crazy

Tjena!
Nyss hemkommen från ett ytterst förvirrande arbetspass. I morse cyklade jag ju till demensboendet där jag skulle sitta extravak. När jag kommer dit klockan sju får jag höra att personen som jag skulle vaka hade dött klockan fem så det behövdes ju liksom inte. Då sa dem att jag skulle vara resurspersonal (överflödig personal typ). Men då ringde bemanningen och frågade om jag hellre ville jobba hos en hemtjänstgrupp i stan. Så det var bara att hoppa på biken i minusgraderna och cykla till stan. Grejen är den att jag endast har haft tre veckors praktik inom hemtjänsten för 2 och ett halvt år sen och ingen mer erfarenhet. Sen hittar jag som en kratta så det var en sjukt omtumlande dag kan jag säga. Har ett pass till där i morgon, 07:00-17:00.

Nu ska jag bara andas resten av dagen. Har inte haft en lugn stund alls idag. Blir film på Voddler ikväll, myspys.

Inga kommentarer: