2010/12/22

Jul upp i halsen

God kväll!
Har gått helt balistic här hemma. Det hela började med att jag kom på att jag var tvungen att göra skinkan, ingen myskväll här inte. Jobbar 07:00-20:00 i morgon och jobbar eftermiddag på julafton, vill inte spendera julaftons förmiddag med att laga skinkan. Jag har ju såklart köpt färdigkokt och hittade en griljering med farinsocker och hela nejlikor i NSD:s helgbilaga. Mm, mycket mums blev det! Sen kom jag på att jag länge har tänkt göra kanderade mandlar, från samma recept som vi använde oss av då jag gick femman och hade julbasár för att få pengar till klasskassan. Det var ett jävla pillergöra och jag tycker helt ärligt inte att det är så himla gott men nu är det då extra julfeeling här :) Dessutom öppnade vi första Paradis-asken för säsongen och jag känner mig svulstigare än någonsin.

Har rast i morgon så datorn åker med på jobbet ^^

Inga kommentarer: