2010/12/18

Julfesten igår

Tänte snabbt sammanfatta julfesten med jobbet igår :)
Halv sju infann vi oss på Hotell(?) Bodensia och efter att ha satt oss till rätta smygträngde vi oss före ett par andra bord till matkön. Det var lite matsalsstuk där, typ hålla i kompisens tröja så du inte tappar bort någon. Jag var lite väl optimistisk med vilka mängder jag orkade äta. Min ögon ville ha mer än magen. har fortfarande inte vant mig vid att äta mina normala matmängder efter nästan två dygn utan ordentlig föda. Höll på att storkna, men smakade i alla fall på allt :) Ingen efterrätt för mig, tråkig och mätt som jag var. Men nog smaskade jag några godisar, pausade, tog en kopp te och sen var jag redo för lite mer godis. Körde faktiskt en nykter kväll. Hade inte tänkt ta mer än ett litet vinglas men eftere tre klunkar kände jag att julmusten och vatten var betydligt mer lockande så jag söp ner mamma istället. Det pratades så mycket det gick över dem lätt höga musiken och kvällen avslutades fint med att jag fick rejäl massage, snacka om att det var behövligt.

Det var i alla fall en mycket trevlig kväll som slutade i lagom tid för mig, var hemma halv tolv ;)

Inga kommentarer: