2011/01/05

Äntligen renovering!

Hallå!
Brr vad jag fryser. Termometern visar -25 och jag har spenderat alldeles för mycket tid ute idag känner jag. Började med VC där jag fick ny omläggning. et var inget fel på såret, utan det är att det vätskar som luktar. Det stinker som en blandning av blöt hund och svamp. Nu menar jag inte matsvamp eller underlivssvamp utan sårsvamp. Då jag hade APU på sjukhuset var det en som hade det på riktigt, och inte bara något som luktade lite som det, och det slog igen hela korridoren med sin lukt. Dem fick gömma ett glas med ättika men det hjälpte inte kan  jag säga. Hur som helst så slog det här bara igen ett rum för det är inte svamp. Ska tillbaka på fredag för ny omläggning :)

Eftersom att jag hade planer på att göra ärenden på Dollar store idag (fan, kom just på att jag glömde att köpa blockljus!!!) så gick jag dit direkt efter VC, kände inte att det var någon idé att gå hem. det resulterade i att jag fick stå i kylan i tjugo minuter och vänta tills dem öppnade. Inne på affären så ringde dem från Lundströms och sa att dem skulle komma och tapetsera kök/vardagsrum och måla badrum på måndag så nu har han varit förbi och lämnat en tapetbok :D Gud vad kul det ska bli att äntligen få det gjort och kunna spika upp tavlor.

Fick bära hem en skittung påse, bara kattsanden vägde fem kg så mina armar var helt möra och mitt ansikte förfruset då jag kom hem. Nu ska jag krypa ner under en filt och sippra på te tills jag måste iväg till jobbet ^^

Inga kommentarer: