2011/01/13

Lägenheten är totalt tiptop! :D

Åååååh vad jag är glad :D gubbarna har ju som sagt hållt på med golvet idag. Mamma och Marri kom och hämtade upp mig och så åkte vi och fikade lite och nu när jag kom hem så är dem borta, vilket då betyder att dem är klara!!!! Golvet vart skitsnyggt, tapeterna är awsome och jag är helt lyrisk :D . Äldsta tapeten är nu från 2007 och alla golv är antingen bytta eller bonade, total renovering alltså hur lyx är inte det?

Då vi flyttade in sa besiktningsmannen (han har även vart och lagt golv nu) att dem byter golv typ vart 20:e år men vad jag hörde nu så har vardagsrumsgolvet varit sen husen byggdes 1943. Fatta NITTON HUNDRA FYRTIO TRE! Det är ju också det enda golvet i huset som var parkett, mattorna kan vara bytta gissar jag. Och förr i tiden var väl golvet lite mer kvalité, inte direkt som klickgolven vi fick nu. Vi är alltså dem första som bor i lägenheten som har fått nytt golv sen 1943, lite historia i hyresrättsföreningen ;)

Har börjat lyfta över lite grejer till vardagsrummet (bland annat databord och datastol så jag sitter inte i sängen längre ;p) och satt upp gardiner. Nu kan jag inte göra så mycket mer innan Chille kommer hem. Viktigast är att få ut soffan känns det som, den täcker gaderoberna :(( Dammtussarna riktigt virvlar omkring i sovrummet... HUVVA!

Inga kommentarer: