2011/01/10

Datenight på schemat

God kväll!
Gissa vad vi gör? Nu sitter jag och Chille i sängen, spelar allt från Finns i sjön till femkort och lyssnar på spotify. Vi har till och med fått i oss lite mackor som vi tillagade i mackjärnet. Det är helt otroligt vilken ny nivå vi har nåt genom att sitta på våran säng en hel dag (fast jag var faktiskt ute och prommade en timma) ;) Haha, nä men det har varit jättemysigt att vara helt TV-lös. Det handlar inte så mycket om att vi inte kan umgås annat än vid en TV eller att vi aldrig gör det, utan snarare att det är så bekvämt att glo på TV då man har jobbat en dag. Nu spelar det ingen roll om vi är trötta efter jobbet. Istället har vi kollat varsitt avsnitt av varsinn serie och sen har vi bara spelat kort. Jag fastslog att vi måste införa datenight med kortspel och lite vin sådär spontat. Mycket trevligt tror jag. Synd att vi inte får köpa vin då ;p Kanske kan köpa saft. Nu ska jag börja plocka undan lite så smått och ta fram grejer till i morgon och göra allt redo till tapetseraren kommer i morgon. Spännande att komma hem då jag slutar jobbet :)

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: