2011/01/03

Jag beklagar

Hallå!
Här ligger man inte på latsidan. Med lätt motstånd klev jag upp halv åtta för att sen röra mig mot VC (men inte innan jag invigde juicepressen ;)) för att dra stygnen. Min oro var befogad.. I alla fall lite. Det började med att det inte var samma distriktssköterska som förra gången. Hon började göra i ordning och kikade. Sen, utan att säga något, gick hon bara ut ur rummet. Jag fattade att hon skulle hämta någon annan och att det inte bådade gott. Hon kom tillbaka med distriktssköterska  nummer 2, som jag var hos förra gången. Hennes kommentar?:

"Ja det där har jag sett förut, men då såg det definitivt inte ut sådär."

Jaha tänker jag. Kläm fram med vad som har hänt. Tydligen så satt stygnen bara fast på ena sidan om ni fattar. Dem gjorde liksom ingen nytta, höll inte ihop huden som dem är där för. Eftersom att jag har en sån fet jäkla röta så var det för det första ingen infektion (ingen omläggning i sex månader) och såret var inte speciellt djupt eftersom att det hade hunnit läka så mycket så det är liksom bara en liten skåra som ska läka ihop. Det enda hon gjorde var att klämma ihop allt och sätta en brun tejp som jag inte har den blekaste aningom hur länge jag ska ha, det enda jag vet är att Chille ska byta den. Suck vad jobbigt.

Efter VC gick jag till Coop för att köpa färskt bröd och fräscha avokados, stan lider typ brist på det. Nu ska jag tvätta kattens bajslåda och sen är det tvätt på g!

Inga kommentarer: