2011/01/17

Brallproblem

God kväll!
Har spenderat hela dagen i tvättstugan och nu har jag sytt ett gäng med byxor. Två av fyra blev i alla fall bra om jag säger så. Sen får jag minska lite i omfång så sitter dem andra också som ett smäck ;p Sydde mina älskade killbyxor (alltså riktiga killbyxor, ingen boyfriend modell) som lätt är ett av dem byxpar som jag har fått mest komplimanger för och ville bara ha dem superlite tajtare så att man kunde rulla upp dem fint och att vikningen liksom var tajt mot vristen. Fattar inte hur jag lyckades då jag sydde precis längs kanten men dem vart tajtare än jag ville ha dem :( Om jag känner mig missnöjd sen så blir det att sprätta bara. Sen var det ett par redan supertajta brallor som jag bara ville få slimmade vid vristen. Eftersom att jag bara ville ha tajt där sydde jag, precis som på killbrallsen, bara precis längs kanten på originalsömmen men det vart liiiite för tajt. Man kan använda dem men det är inget jag är sugen på om jag säger så ;p

Nu inväntar vi mamma, P och Marielle som ska fika och sätta upp lite tavlor här, blir nog superfint!

I morgon är jag redo för en lång dag, 07:00-20:00. På rasten blir det en joggingsväng om vädret tillåter, jag har fått blodad tand ^^

Inga kommentarer: