2011/01/21

BLOOD

Tjabba!
Jaha, nu var det fredag igen. Himla skönt måste jag säga, bortsett från att jag jobbar i morgon också ;) Hade i alla fall en makalöst god middag på bordet när jag kom hem så inte ska jag klaga. Nu ska jag tvinga på kissen kopplet och ta ut henne i snöstormen (det spösnöar) och sen måste jag börja med mitt bak om jag ville ha det gjort idag. Ska baka en saffranskaka och ta med till jobbet för mamma fyller år i morgon och jag jobbar med henne. Ain't I thoughtfull? ;)

Gissa om jag var smidig igår då jag skulle shava benen. Drog där nere vid typ hälsenan där det blir rynkigt om man böjer foten lite. Jag råkades skära mig på rynket och det gjorde skitont, men jag har gjort det förut så plåster var min första tanke. Typiskt nog så lyckades jag tydligen skära monstersåret som bara sprutade ut blod. Efter lite jox så stoppade jag en av alla hundra kompresser som jag fick av VC och tejpade runt den. Såg direkt att det blödde igenom och tgejpade bara så att det var lugnt. I morse när jag vakande var hela kompressen blodig och så fort jag tog av den började såret störtblöda igen. Idag har jag haft edn dubbelvikt kompress så vi får se hur det går ;)

Min fascination av sår och sårvård är kanske en yrkesskada? ;)

Inga kommentarer: