2011/01/23

Olja

God (typ) kväll!
Jag är trött inombords och utombords. Då jag kom hem från jobbet möttes jag av den underbara doften av hemmabakt pizza och vi slog oss ner vid bordet då jag ser suspekta saker på väggen. Den är full med tomatsås!!! Paniken stiger i mig, hur gamla är tapeterna liksom? Typ en vecka. Vi putsar och det går bort så man andas lite lugnare. Men då, då upptäcker vi två stora och två små fettfläckar på väggen bredvid bordet. ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST! Vi putsar med trasa och diskmedel, inget händer.

Vi putsar på, Chille är förbannad på sig själv. Mirakulöst nog så brusar jag inte upp mig alls, what so ever. Jag tar det lugnt. Jag är inte knäpp, en olycka kan faktiskt hända vem som helst (även om man inte ska laga mat på köksbordet!!!). Det enda jag känner är trötthet. Nu har vi nött och nött och det ser faktiskt ut som att fläckarna kommer att kunna försvinna med lite arbete. Lyckan är total.

Inga kommentarer: