2011/01/17

Sweet Monday morning

Hallå!
Gud vilken supermorgon jag har haft :) Tvingade mig upp tjugo i nio. Började genast spana på termometern, -10. Jaha, men hade plogbilen plogat metervis med snö från igår då? Jo minsann, det hade dem. Detta innebar att jag inte hade en enda liten anledning till att inte ta min första joggingrunda på ca. tre månader.

Det var lite skräckblandad förtjusning, men gud vad skoj det var och det gick i alla fall bättre än förväntat. Det är klart och tydligt att min toppform har försvunnit men jag klarade i alla fall mer än halva sträckan utan att stanna och sen gick jag 300 meter med bröstsmärtor som jag misstänker kan jämföras vid hjärtinfarkt, innan jag sprang resten av vägen hem :)

Ordnade go'frukost med pressad juice, smoothie och sen tog jag en kaffekopp och en goid bok och la mig i badet. Första gången jag badar sen vi fick badkaret då jag inte har fått det på grund av såret, men nu har jag fått klartecken :D Kanske inte ska hoppa i offentliga poolen direkt, but still ^^ Nu ska jag dra av mig min handduksturban och springa ner till tvättstugan. Jag sa supermorgon, inte superdag ;p

Inga kommentarer: