2010/11/22

Freaky målare

Hallå!
Home again. Det var ju inte helt fel att komma hem till en färdig middag bestående av wokad kyckling/grönsaker med bulgur till :) När man tvingar Chille så kan han faktiskt laga mat, om dock motvilligt. Hände värsta sjuka grejen på jobbet idag.Ska ju som sagt få ommålat i hallen och får inte göra det själv. Nu ringde dem upp från Bodens måleri och frågade om jag var hemma, men nej jag jobbar sa jag. Han jag pratade med (flummiga mannen) vart fundersam hur vi skulle göra för han gissade att jag ville se på en färgkarta (eh, antagligen). Det slutade med att han skickade en snubbe till Sävast för att hämta min nyckel och så fick jag bestämma färg så ska dem måla i morgon. Blir att rensa hallen ikväll alltså. Ner med den magnifikt fula hatthyllan i källaren :D Men grejen är att dem inte har sett hur det ser ut i hallen ens, inte sgat ett ca. pris och hallå: dem måste ju spackla massor av hål och spackel tar ju ett dygn att torka. Känner mig lätt nervös men det är bara att hoppas på det bästa.. Nu ská jag slänga mig med ELLE i soffan. Tänkte vara hurtig och promma men Chille vägrade följa och jag tänker inte gå själv.

Inga kommentarer: