2010/11/14

Rånhotad på väg till jobbet

Nu ska ni få höra något helt sjukt.

Tid: några minuter efter åtta
Plats: typ 500 hundra meter hemifrån, järnvägsspåret vid Rönnbäcks gatukök.

Jag cyklar och ser i ögonvrån hur en person springer ut precis bakom min cykel. Jag tänkte att han var modig och att jag ju hade kunnat köra på honom. Så ropar han:

"STANNA!! DETTA ÄR ETT RÅN!!!" två/tre gånger.

Min reaktion blir att cykla fort som fan och bli sur och skrika "SLUTA!" Killen slutar springa efter mig och jag möter ett äldre par på morgonprom som verkar ha hört. Hoppas att dem var föriktiga. Inte för att killen hade något tillhygge men är man inte stark skulle han säkert ha kunnat ta något. Undrade om man skulle ringa till polisen och säga att det sprang ett pucko där omkring. Han var antagligen påverkad av dittan och dattan, jävla idiot.


Värsta historian att berätta då jag kom till jobbet var det ;)

Inga kommentarer: