2010/11/20

Recension: Harry Potter och dödsrelikerna del 1

Har sett den första delen av sista Harry Potter-filmen igår. Det är då fortsättningen för Harry, Ron och Hermione som nu måste leta reda på horrocruxer (vet ni inte var det är så får ni läsa boken, I ain't telling ya) för att kunna döda Voldermort. Under deras jakt testas deras vänskap och deras känslor mer än någonsin och deras tillvaro blir väldigt dyster. Deras letande går inte så bra och Harry börjar tvivla på om han faktiskt visste vem Dumbledore var då det uppdagas både det ena och det andra chockartade berättelserna om honom. Resan blir varken enkel eller säker, men nu är det viktigaste att hålla samman.

Jag tycker såklart att filmen var bra. Man kanske inte ska fråga mig liksom. Men i vanlig ordning är jag 40 gånger mer förtjust i böckerna. Detta har jag sagt hur många gånger som helst, och jag har kommit till freds med att filmer aldrig håller lika hög klass så: filmen var mycket bra. Porträttet av boken var bland det bästa hittills och det var spännande att följa trots att jag vet hur allting går. Självklart ska jag se sista delen till sommaren. Gillar man övriga filmerna kommer man garanterat att gilla den här. Nu börjar vi komma till en nivå med mord och så så jag skulle kanske inte låta mina små barn se den.


2 kommentarer:

Marielle sa...

skulle jag få sitta med kudden för ansiktet om jag vore ditt barn? ;)

Bienvenida golosina. sa...

Sv Marri: HAHAHA, men precis! så du inte får men ;)