2010/11/21

Hemska handlingen

God morgon!
Nu är det söndag igen och det innebär en skojig dag med massor av tvätt och städ. Som tur är så handlade vi juigår och det gick fan inte bra. Det var helt ärligt sista gången vi handlade utan bil. I framtiden blir det att ordna så att man får låna en bil inför storhandlingarna. Vi hade liksom tre överfyllda kassar, min överfyllda väska, en påse med 8 liter kattsand och fem kg potatis. Vi hade ju planerat så att vi tog bussen, trodde det skulle gå. Oturligt nog sår är ju busstoppet ganska långt från huset och det innebär en omöjlighet. Mitt i allt går potatispåsen sönder och massor av potatis faller ut på gatan. Jag kände bara att jag dog lite inombords. Nä, om jag någon gång i framtiden får en tjänst (har hört ryktas om två lediga 100% (A)) så kommer det att köpas en billig bil. Har man en inkomst går det bra.

Nu: se klart Iron Man från igår. Jag däckade.

Inga kommentarer: