2010/11/25

Ibland vill man bara lägga sig ner och dö lite

Fan vilken morgon. Ska ta ut bröd och bär i frysen och känner att dem är tinade. Hallelujah! Frysen är nollgradig. Får panik, ringer mamma. Ringer till Lundströms. Diskuterar proppar. Ringer till ett annat telefonnummer. Ingen kan förklara hur det ska se ut så att jag fattar!!!
"Ser du en röd lampa?"
"Eh, nej, jag är typ dvärg och ser inte ens den underbara lappen som ni har gjort för att man ska kunna se till vilken rum vilken propp hör om jag så står på en hel trappsstege!"
Springer till källarförrådet för att hämta en tom kartong, packa alla frysvaror och upp i kallförrådet. Jaha, då hade man glömt bären i lägenheten. Upp och ner och upp och ner.

Är på riktigt arsligt humör. Sen var det fler incidenter också men dem ids jag inte nämna.
Nu ska jag gå och knacka på hos granntanten och fråga hur många ampere det ska vara. Vet inte ens om det faktikst är en propp som har gått, det ä'r då bara frysen som är paj. Snyft.

Inga kommentarer: